پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
21 اسفند 1400 - 13:07

پوشش زنده تحولات اوکراین| روسیه از کنترل بر شهر ولنوواخا خبر داد/ بیش از ۵۰ کشتی خارجی نمی‌توانند بنادر اوکراین را ترک کنند

وزارت دفاع روسیه برای نخستین بار نقشه‌ای از مناطق تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه و نیروهای دونتسک و لوهانسک در اوکراین را منتشر کرد و یادآور شد که حملات در یک جبهه گسترده در حال پیشروی بوده و شهر ولنوواخا نیز به تصرف درآمده است.
کد خبر : 11345

پایگاه رهنما:

سرلشکر ایگور کوناشینکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شهر ولنوواخای اوکراین توسط گروهی از نیروهای دونتسک تصرف شد. به گفته وی، اوکراینی‌ها مدت‌ها بود که این شهر را به سنگر مستحکمی برای خود تبدیل کرده بودند، ولی اکنون دیگر در آنجا حضور ندارند.

وزارت دفاع فدراسیون روسیه روز جمعه برای نخستین بار نقشه‌ای از مناطق اوکراین که تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه و نیروهای دونتسک و لوهانسک قرار گرفته را منتشر کرد. طبق نقشه، ارتش اوکراین شهر والنوواخا را به طور کامل از دست داده است.

به گفته کوناشینکوف، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه با ادامه حمله در یک جبهه گسترده، در حال پیشروی در عمق 11 کیلومتری بود و به چند منطقه مسکونی جدید رسیده و آنها را در محاصره گرفتند.

ضمن اینکه، به ادعای مقامات نظامی روسیه هیچ یک از ساکنان این شهر، پس از پایان درگیری‌های نظامی اخیر و ورود نیروهای روسی به آن قصد ترک کردن شهر را نداشته و اکنون احساس امنیت می‌کنند.

سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه یادآور شد که در جریان عملیات روز جمعه، 3 هزار 213 تأسیسات زیرساختارهای نظامی اوکراین از کار افتادند.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود|  در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روزهفدهم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

12:08- رئیس اطلاعات اوکراین: 31 گردان تاکتیکی روسیه منهدم شده است

رئیس اطلاعات اوکراین امروز شنبه مدعی شد که در دو هفته اخیر، 31 گردان تاکتیکی روسی منهدم شده است.

12:05- سازمان فضایی روسیه خواستار لغو تحریم‌های کشورهای شریک شد

شرکت دولتی "راس کاسموس" (سازمان فضایی روسیه) درخواست‌های کتبی برای شرکای خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) ارسال و خواستار لغو تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آنها شرکت‌هایشان شده است. این مطلب را دیمیتری راگوزین مدیر عامل "راس کاسموس" امروز، شنبه اعلام کرد.

راگوزین گفت: «ایستگاه فضایی بین‌المللی 500 تنی ممکن است بر سر چه کسی فرود بیاید؟ این روسیه است که کمترین خطر را در احتمال نابودی ایستگاه فضایی بین‌المللی ایجاد می‌کند. ولی این مردم سایر کشورها هستند که باید به بهای تحریم‌هایی که علیه شرکت راس.کاسموس بوجود آورده فکر کنند، به بهای همکاری فضایی بین‌المللی که به‌طور دیوانه‌وار توسط غرب نابود شده است. چنین تصمیماتی دیوانگی است.»

راگوزین پیش از این گفته بود که ایستگاه فضایی بین‌المللی که فقط 15 سال سن دارد، ممکن است تا سال 2030 "از هم بپاشد" زیرا منابع آن از بین خواهد رفت. به گفته وی، برای گسترش عملیات آن، بودجه هنگفتی مورد نیاز است، ولی سرمایه گذاری برای تعمیر این ایستگاه در مقابل چنین رفتارهایی از سوی ایالات متحده و متحدانش دیگر منطقی نیست.

12:02- گارد مرزی اوکراین: بیش از 94 هزار نفر روز گذشته کشور را ترک کردند

گارد مرزی اوکراین اعلام کرد که طی دیروز 94 هزار نفر از طریق مرزهای غربی اوکراین را ترک کرده که عمده آن‌‌ها به لهستان رفته‌اند.

12:00-

منبع: تسنیم

ارسال نظرات